Iedereen kan lid worden van de Oranjevereniging, waar je ook woont. Zeker de inwoners van Lexmond roepen wij op ons te steunen. De inkomsten uit de contributie zijn belangrijke voor de vereniging. Met meer inkomsten kunnen we meer voor Lexmond betekenen!

Er zijn twee soorten lidmaatschap:

Persoonlijk lidmaatschap (vanaf 16 jaar)  €   7,50  per jaar
Gezinslidmaatschap (incl. kinderen tot 16 jaar)  € 15,–    per jaar

Goed om te weten

• Als je lid wordt ga je akkoord dat de contributie door middel van automatische incasso wordt geïnd. Contant betalen of zelf overmaken is dus niet mogelijk.
  • Je betaalt het eerste jaar de hele contributie, ook als je pas tegen het einde van het jaar lid wordt.

Je kunt je opgeven als lid van de vereniging met het formulier “Inschrijfformulier & Machtiging Automatische Incasso”. We hebben een Word versie en een PDF. Je kunt het formulier ook via email aanvragen bij de ledenadministratie.

Ledennummer

We kunnen sneller en beter reageren als je in berichten naar de vereniging over het lidmaatschap, aanpassing van adres of emailadres je ledennummer vermeldt. Dit nummer vind je op afschrijving van de contributie en in de meeste berichten die je van ons ontvangt.

Incasso

Ben je al lid, maar moet je nog steeds zelf de contributie overmaken? Dan wordt het tijd voor automatische incasso. Bijna alle leden gebruiken dat al. Je kunt de vereniging automatische incasso toestaan via dit formulier.

Verhuizen

• Graag ontvangen wij van leden een berichtje als zij verhuizen. We versturen steeds meer via email, maar soms is het handiger om iets fysiek te bezorgen.
  • Geef ook je nieuwe emailadres door als die weer eens veranderd is. Je wilt toch geen nieuwtjes missen??
  • Als de contactgegevens van jou niet meer kloppen, dan loop je de kans dat je achter het net vist bij de kaartverkoop van evenementen.
    Let op: dat de automatische incasso doorloopt betekent niet dat jouw adres of emailadres bij ons nog kloppen.

Opzeggen

• Wij snappen niet zo goed waarom je geen lid van de Oranjevereniging zou worden en blijven. Wil je toch opzeggen, stuur ons dan een email. Dan passen we het zo snel mogelijk aan.
  • Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december. We hebben geen opzegtermijn. Je bent wel altijd de contributie voor het lopende jaar verschuldigd. Ook als je op 1 januari opzegt.
  • Het beste kun je dus opzeggen in december.

Overig

Bij een grote vereniging met trouwe leden komt het met enige regelmaat voor dat iemand ons ontvalt. We ontvangen daar graag een berichtje van, om misverstanden later te voorkomen.
Het bestuur kent niet iedereen in Lexmond en leest ook niet elke week Het Kontakt.

Heb je vragen over het lidmaatschap, dan kunt u die ook via e-mail naar de ledenadministratie sturen.