Koniningsdag 2017 is alweer voorbij. In Lexmond hadden we geluk, het bleef de hele dag droog. Dat zorgde voor een grote opkomst bij de Aubade, de Potlooiersmarkt en op het terras. Wij vonden het een succes en we denken dat jullie ook hebben genoten. Tot over een klein jaar ūüôā

In dit feestweekjaar doen we een Koningsdag die voor het bestuur wat minder werk is. Desondanks hebben we weer een heel mooi programma.

Driekleur
We roepen iedereen op om te vlaggen voor de Koning en Koningin. Op Koningsdag mag dat met de oranje wimpel. Hoe meer vlaggers, hoe feestelijker het dorp. Om het vlaggen te promoten zullen we bij de aubade weer iets lekkers verdelen onder de meest aansprekende Lexmondse vlaggers. Ditmaal iets van de slager. Wij zorgen natuurlijk weer voor de grote vlag op de toren.

Centrum afgesloten
Tussen 09.45 en 10.45 uur zal de Kortenhoevenseweg bij de kerk afgezet zijn. De Dorpsstraat is gewoon open. Bussen rijden om.

Aubade
We starten Koningsdag weer op het dorpsplein aan de Kortenhoevenseweg. Om 10.00 uur begint daar het traditionele programma. Een toespraak door de gemeente van burgemeester André Bonthuis, twee gedecoreerden uit Lexmond, de aubade en de toost op het koningspaar.
De uitgebreidere aubade vorig jaar is goed bevallen en die gaat dan ook op herhaling.

Versierde Fietsen
De Versierde Fietsen Optocht start aansluitend aan de aubade vanaf het plein bij de kerk. We fietsen onder begeleiding met de kinderen door het dorp naar Huis Het Bosch. We fietsen de route van deze kaart.

• Alleen meedoen met versierde fietsen. Denk aan crepe papier in rood, wit, blauw en oranje. Vlaggetjes, leuke hoedjes, oranje shirts, etc
  • Voor hele kleine kinderen en/of hele kleine fietsjes is het misschien wat te ver. Deelnemen kan dan wel, maar alleen met een pappa of mamma erbij die hard kan lopen!
  • Het is geen wedstrijd. Blijf achter de tochtleider van de Oranjevereniging.
  • Luister naar de aanwijzingen van de Oranjevereniging.
  • Pappa’s en Mamma’s zijn welkom voor de begeleiding.
    Veel plezier!

Programma bij Huis Het Bosch

Potlooiersmarkt
Dit jaar doen we de Potlooiersmarkt weer op het veld bij Huis Het Bosch. Iedereen van 6 tot 106 is welkom om vanaf 11.00 uur  zijn oude spulletjes te verkopen. Gratis en aanmelden hoeft ook niet.
Voor de kinderen hebben we tijdens de markt verder sminken, je eigen appeltje schillen en een knutselklusje.
Wegens ziekte doen we geen cupcakes versieren. Als vervanger hebben we beperkt (op=op) plakjes cake versieren.

Middagprogramma
We hebben dit jaar helaas geen Lexmond’s Got Talent.¬†Afgelopen jaren hebben we steeds iets minder deelnemers gehad¬†en daarom hebben we besloten deze activiteit in het drukke feestweekjaar niet te doen.

Kids
Natuurlijk hebben we wel luchtkussens.

Volwassenen
Voor jullie is de bar en het terras open.

Beachvolleybal
Bijna ging het niet door. Gelukkig zal Arjen Godthelp dit jaar de organisatie op zich nemen.
Teams bestaan uit 5 spelers en je kunt deelnemen vanaf 13 jaar. Het beachvolley start om 14.00 uur. Ook meedoen? Schrijf je snel in via lexmondbeach@live.nl.
Sowieso een hel handig mailadres want hier kun je je ook opgeven voor het ELAR Beachvolley toernooi van 24 juni!
Kortom een mooie voorbereiding voor 24-6 of een leuke teambuilding met je buurtvereniging voor naast het klussen voor de feestweek!

Bubbelvoetbal
Twee jaar geleden hebben dit al eens gedaan en dat viel toen in de smaak. Dit jaar begint bubbelvoetbal om 13.30u. We stoppen om 16.30u. Er is begeleiding aanwezig om te zorgen dat iedereen een potje kan proberen. Er zijn bubbels voor kids en voor volwassenen. We doen geen toernooi.
We verwachten dit jaar dat alle stoere mannen en chicks op het terras wel in de benen komen om ook een potje mee te doen.

Muziek!
Vanaf 15.00 uur zal er op het terras een bandje spelen. Ze zullen doorspelen tot een uur of zes/zeven.

Napraten
Heel Lexmond is welkom om Koningsdag, het weer en het programma van de feestweek te bespreken aan de bar en op het terras.

Lid worden ?!

De hele dag kun je bij de Oranjevereniging tent lid worden van de vereniging. De korting op de passe partout van de feestweek heb je dan al veilig gesteld. Je kunt ook gewoon lid worden om je het zo leuk vind wat de Oranjevereniging allemaal organiseert.
Voor het geld hoef je het niet laten: 7,50 per persoon vanaf 16 jaar en maar 15,- euro per gezin.

Het kan ook nu meteen al:  https://www.oranjevereniging-lexmond.nl/lidmaatschap/