We hebben een mooi programma met dit jaar de potlooienmarkt op het dorp. Hieronder vind je alle details.

Driekleur
We roepen iedereen op om te vlaggen voor de Koning en Koningin. Op Koningsdag mag dat met de oranje wimpel. Hoe meer vlaggers, hoe feestelijker het dorp. Om het vlaggen te promoten zullen we bij de aubade weer iets lekkers verdelen onder de meest aansprekende Lexmondse vlaggers. Wij zorgen natuurlijk weer voor de grote vlag op de toren.

Centrum afgesloten
Tussen 09.45 en 13.00 uur zal de Kortenhoevenseweg bij de kerk afgezet zijn. Bussen rijden om.

Aubade
We starten Koningsdag weer op het dorpsplein aan de Kortenhoevenseweg. Om 10.00 uur begint daar het traditionele programma. Een toespraak door de gemeente van raadslid Matsinger, de uitgebreide aubade en de toost op het koningspaar.

Potlooiersmarkt
Aansluitend om 10.30 uur begint op het plein naast de kerk de Potlooienmarkt (vrijmarkt) voor jong en oud. De markt eindigt om uiterlijk 12.45 uur. De markt is gratis en aanmelden hoeft niet. Neem wel een kleed, stoeltje en een vuilniszak voor het afval mee.
Bij regen zal de potlooiersmarkt verplaatst worden naar Huis het Bosch. Dit zullen we dan vooraf melden op deze site.

Versierde Fietsen
De Versierde Fietsen Optocht start om 12.45 uur vanaf de Kortenhoevenseweg bij het afzettingsbord. We fietsen onder begeleiding met de kinderen door het dorp naar Huis Het Bosch. We fietsen deze route:

\

• Alleen meedoen met versierde fietsen. Denk aan crepe papier in rood, wit, blauw en oranje. Vlaggetjes, leuke hoedjes, oranje shirts, etc
  • Voor hele kleine kinderen en/of hele kleine fietsjes is het misschien wat te ver. Deelnemen kan dan wel, maar alleen met een pappa of mamma erbij die hard kan lopen!
  • Het is geen wedstrijd. Blijf achter de tochtleider van de Oranjevereniging.
  • Luister naar de aanwijzingen van de Oranjevereniging.
  • Pappa’s en Mamma’s zijn welkom voor de begeleiding.
    Veel plezier!

Programma bij Huis Het Bosch

Creaplein
Vanaf 13.00 uur is de jeugd weer welkom voor vermaak op het Creaplein. Voor de kinderen hebben we sminken, je eigen appeltje schillen, een knutselklusje en cupcakes maken. Ook staat er weer een springkussen van Unicef, springen voor het goede doel dus.
Voor de oudere kinderen hebben een opblaasbare stormbaan, de Jump & Slide.

Volwassenen
Voor jullie is de bar en het terras open.

Muziek!
Vanaf 15.00 uur zal er op het terras een bandje spelen. Ze zullen doorspelen tot een uur of zes/zeven.

Napraten
Heel Lexmond is welkom om aan de bar en op het terras Koningsdag, het weer en wel of niet meedoen aan de optocht van Heicop te bespreken.

Lid worden ?!

De hele dag kun je bij de Oranjevereniging tent lid worden van de vereniging, omdat je het zo leuk vind wat de Oranjevereniging elk jaar allemaal maar weer organiseert.
Voor het geld hoef je het niet laten: 7,50 per persoon vanaf 16 jaar en maar 15,- euro per gezin/stel.

Het kan ook nu meteen al:  https://www.oranjevereniging-lexmond.nl/lidmaatschap/