De antwoorden van de Lexmondse Kwis 2018 staan in ons dikke antwoordenboek. Deze PDF vind je hier. Helemaal achterin vind je ook de complete einduitslag.

We konden niet achter blijven. Na Meerkerk en Ameide hebben wij op vrijdag 23 februari de Lexmondse Kwis.

Teams
De Lexmondse Kwis is een titanen strijd om de eretitel van Lexmonds Beste Team. Je maakt zelf een team met je vrienden, buurtvereniging, chauffeurs, voetballers, ondernemers, midgetgolfers, blondjes alike, hoveniers, klussers, stuudjes of wat dan ook. De minimum grootte is vijf personen en dan wordt het al best een zware klus. De maximum team grootte is tien personen.
Wij hopen op 25 teams, zodat we vooraf al wat rivaliteit aan de bar en bij de slager kunnen proeven.
Inschrijfgeld per team is 10 euro, te betalen bij het ophalen van het kwisboek.

Opzet
Op vrijdag 23 februari om 18:30 uur kan elk team het kwisboek ophalen bij de Oranjevereniging in de foyer. Het kwisboek bevat alle informatie over de kwis, maar vooral ook de vragen. Makkelijke en moeilijke. Over blauw bloed, voetbal, Lexmond en wat al niet.
Het boek neem je mee terug naar de teamlocatie. Dat is meestal bij iemand thuis, maar dat mag je helemaal zelf weten. De foyer van Huis het Bosch is niet toegestaan als teamlocatie.
Uiterlijk om 23:30 uur lever je het kwisboek ingevuld weer in bij de Oranjevereniging in de foyer. Bij voorkeur met je hele team zodat je bij Jan aan de bar kan pochen over wat je allemaal wist en snel een rondje kunt gaan halen als het gaat over de vragen die je blijkbaar toch niet zo goed begrepen had..

Aandachtspunten

• Zorg dat je de paraplu klaar hebt staan als het regent, voor sommige vragen zal je het dorp in moeten.
  • Heb je een groot team, misschien dat je dan even iemand kan missen die met de auto wat verder weg kan antwoorden kan gaan zoeken.
  • Hulpmiddelen zijn toegestaan. Internet, leden van de historische vereniging, die ene persoon die alles weet van sieraden of trekkers, alles mag.  Zorg dat je mobieltje opgeladen is.

Uitslag
De uitslag van de Lexmondse Kwis wordt bekendgemaakt op zaterdag 7 april tijdens een extra feest van de Oranjevereniging in Huis Het Bosch. Op het podium staat de live cover band Millstreet. Zij hebben de maandag van de feestweek tot een echt feestje gemaakt en we geven ze graag de mogelijkheid om het op een zaterdag over te doen.

MillStreet bij Feestweek Lexmond

Voor de feestavond van 7 april moeten we nog wat zaken op een rij zetten. We weten wel al:

• Kaarten voor MillStreet kosten straks 8 euro.
  • Voor deelnemers aan de Lexmondse Kwis 2018 zal de prijs een heel stuk lager liggen, dus wat doe je dan? Precies.
  • Kaartverkoop gaat eerst open voor de leden van de Oranjevereniging, daarna voor de rest van Vijfheerenlanden en omstreken
  • Like ons op Facebook, dan weet je zeker op tijd wanneer de kaartverkoop start.

We zijn open! Inschrijven kan gewoon per email. In de email zet je:

• jouw voor en achternaam
  • de naam van het team
  • het adres van de teamlocatie tijdens de kwis

Ons emailadres is bestuur@oranjevereniging-lexmond.nl.

In Ameide en zeker in Meerkerk zitten inmiddels doorgewinterde kwis teams. Wat ons betreft zijn ook jullie van harte welkom. Wel zo leuk (niet verplicht) als jullie dan op een Lexmondse locatie met Lexmondse inbreng meedoen.