Eind 2018 houdt de gemeente Zederik op te bestaan en gaan we op in de gemeente Vijfheerenlanden. Binnen de nieuwe gemeente blijft Lexmond gewoon bestaan. Om dat te benadrukken geeft de gemeente Zederik alle dorpen een cadeau. De Oranjeverenigingen spelen daar een belangrijke rol in. De gemeente Zederik beschrijft dat zo:

Spil van gezamenlijke activiteiten in de dorpen, van Koningsdag tot en met de befaamde feestweken in alle dorpen, zijn onze enthousiaste Oranjeverenigingen. Zij hebben zich bereid verklaard om het ‘ThuisIn-gevoel’ dan wel de saamhorigheid in hun dorp verder te vergroten. Door plannen van inwoners te verzamelen en daar het meest aansprekende plan uit te kiezen als meest geschikt voor hun dorp. Om die plannen uit te voeren stelt het gemeentebestuur per dorp € 10.000 beschikbaar. De Oranjeverenigingen mogen zelf bepalen hoe de leukste plannen per dorp worden gekozen. De bedenkers mogen, als ze dat willen, hun idee presenteren tijdens de grote afscheidsavond op 10 december a.s.

Binnenkort zullen we ideeënbusjes neerzetten bij de drukste winkels van het dorp. Bij de bus liggen formulieren die je kunt gebruiken om je idee aan te dragen.

Wil je daar niet op wachten, dan kun je het formulier hier al downloaden. Het ingevulde formulier kun je opsturen naar bestuur@oranjevereniging-lexmond.nl of in de bus doen op Kom Lekdijk 57.

Vul altijd je telefoonnummer in! Dan kunnen we je bellen als we een vraag hebben over jouw idee.

Vragen

Heb je vragen over het bovenstaande? Stuur ons dan een email: bestuur@oranjevereniging-lexmond.nl